Eisen bij nadeelcompensatie
Indien u een schadeverzoek wilt indienen op basis van bijvoorbeeld de Regeling Nadeelcompensatie Verkeer en Waterstaat 1999 of een andere nadeelcompensatie regeling, dient u o.a. als eis de door u als belanghebbende gestelde schade te onderbouwen en het schadebedrag van uw eis zo goed mogelijk te specificeren.
Voorbeelden waarbij sprake kan zijn van nadeel en derhalve wellicht nadeelcompensatie zijn bijvoorbeeld infrastructurele projecten zoals de uitbreiding van een snelweg of bijvoorbeeld vanwege de aanleg van de Noord/Zuid lijn.
U kunt bij nadeelcompensatie uw zaak door ons als deskundigen laten onderbouwen. Bij de beoordeling van de nadeelcompensatie worden door de nadeelcompensatie deskundige allerlei aspecten meegewogen waarmee o.a. een vergelijking gemaakt kan worden tussen de oude en de nieuwe planologische situatie.
Opname en beoordeling van de situatie is voor de deskundige noodzakelijk om voor een belanghebbende een uitspraak te kunnen doen over de hoogte van de schade.
Soms valt de nadeelcompensatie binnen de (doorgaans) 2% maatschappelijk risico grens, waardoor er geen nadeelcompensatie vergoed kan worden, maar de uitgekeerde nadeelcompensatie kan ook hoog zijn als er sprake is van goed te onderbouwen sterk nadeel voor belanghebbende.
Op welke wijze kan Ikhebplanschade mij adviseren?
Nadeelcompensatie kan erg complex zijn vanwege juridische en waardetechnische aspecten.
Om meer inzicht te krijgen in uw rechten en mogelijkheden in combinatie met het gestelde maatschappelijke risico, kunnen wij bijvoorbeeld een haalbaarheidsstudie planschade voor u opstellen.
Ook kunnen wij een NVM planschade rapport leveren en vaak is het mogelijk om op no cure no pay basis voor u te werken.
Onderstaand treft u een overzicht van onze dienstverlening aan:
Haalbaarheidsstudie planschade |
NVM planschade rapport |
Planschade no cure no pay (succesfee basis) |